Ψηφιακή αναβάθμιση της 20ης και 21ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης
Άξονας: 4.6 Εκσυγχρονισμός και βελτίωση της ανθεκτικότητας κύριων κλάδων οικονομίας της χώρας
Δράση: 4.6.9 (16293) Ο πολιτισμός ως κινητήριος μοχλός ανάπτυξης
Έργο: Ψηφιακή αναβάθμιση της 20ης και 21ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης
Περιγραφή:
Αντικείμενο του έργου είναι η ψηφιακή αναβάθμιση της 20ης και 21ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης.
Η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους πολιτιστικούς θεσμούς στην Ελλάδα, ενώ έχει πλέον καθιερωθεί ως σημείο αναφοράς διεθνώς. Οι παρούσες συνθήκες επιβάλλουν την εισαγωγή των πλέον σύγχρονων τεχνολογιών με διαδραστικές και χρήσιμες εφαρμογές προκειμένου να υπάρξει ένας νέος τρόπος προσέλκυσης και αλληλεπίδρασης του κοινού με τον χώρο των εκδόσεων και εν γένει του βιβλίου.
Οι πολιτιστικές βιομηχανίες και ειδικά ο κλάδος του βιβλίου έχουν υποστεί βαθιές αλλαγές την τελευταία δεκαετία, και παράλληλα οι τεχνολογικές εξελίξεις είναι ραγδαίες, με αποτέλεσμα μια νέα γενιά αναγνωστών να έχει αναδυθεί. Το νέο τοπίο υπαγορεύει την άμεση προσαρμογή του τομέα του βιβλίου στα νέα δεδομένα.
Στο πλαίσιο αυτό, όλο και περισσότεροι οργανισμοί ξεκινούν τη διαδικασία ψηφιοποίησης προκειμένου να προετοιμαστούν για τις μελλοντικές προκλήσεις.
Στόχος του έργου είναι:
• Ο εκσυγχρονισμός της συνολικής λειτουργίας της Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να γίνει ανταγωνιστικότερη και αποτελεσματικότερη,
• Η βελτίωση, ο εκσυγχρονισμός και η διεύρυνση της επικοινωνίας με το ευρύ κοινό καθώς,
• Η ανάπτυξη της εξωστρέφειας του θεσμού.
Το έργο θα έχει χρονική διάρκεια 2 έτη (2024 και 2025) και θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο διεξαγωγής της 20ης και 21ης ΔΕΒΘ.
Ειδικότερα περιλαμβάνονται οι παρακάτω Δράσεις:
1. Δημιουργία, Ανάπτυξη, Διαχείριση, Φιλοξενία Portal & Custom Application
Όλες οι απαραίτητες ενέργειες προετοιμασίας, δημιουργίας και λειτουργίας νέου Portal με αναβαθμισμένες δυνατότητες, προκειμένου το website της έκθεσης να μπορεί να λειτουργεί αυτοματοποιημένα πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την έκθεση. Στο έργο περιλαμβάνεται η δημιουργία και ανάπτυξη εφαρμογής Mobile web app με Σύστημα Ενιαίας Πρόσβασης (Single Sign on – SSO) για περιήγηση στην έκθεση μέσω του Portal. Ειδικότερα, ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να βλέπει στην οθόνη του κινητού ή του tablet του όλο το ημερήσιο πρόγραμμα της έκθεσης σε όλα τα Hall και αίθουσες, ενώ θα έχει τη δυνατότητα να ξεναγηθεί στην έκθεση με χάρτη. Το Σύστημα Ενιαίας Πρόσβασης θα εξασφαλίζει πρόσβαση σε όλες τις συνεργαζόμενες διαδικτυακές υπηρεσίες και εφαρμογές με μόνο μία διαδικασία ταυτοποίησης. Επίσης, θα ενταχθούν σε αυτό και υπηρεσίες όπως σύστημα booking για την κράτηση θέσεων σε ομιλίες και παρουσιάσεις.
2. Οργάνωση Διαδικτυακής Έκθεσης
Απαραίτητες ενέργειες για την οργάνωση της διαδικτυακής έκθεσης η οποία θα είναι διαθέσιμη να την παρακολουθήσει κάποιος εξ ολοκλήρου από το διαδίκτυο σε παράλληλες ταυτόχρονες ζωντανές αναμεταδόσεις (streaming) και από τις 10 αίθουσες της ΔΕΒΘ. Η τεχνική οργάνωση της ψηφιακής έκθεσης, καθώς και οι εγγραφές συνεντεύξεων και συζητήσεων για απευθείας ψηφιακή αναμετάδοση, θα γίνεται μέσα σε Studio που θα εγκατασταθεί στο κτήριο της Helexpo.
3. Φυσικός και Ψηφιακός χώρος για Λογοτεχνικούς Πράκτορες
Στην έκθεση, θα δημιουργηθεί ένα Κέντρο Λογοτεχνικών Πρακτόρων/Αντιπροσώπων στους χώρους της Έκθεσης, καθώς και ένας Ψηφιακός Χώρος Εργασίας (Literary Agents Digital Center) μέσω του Portal, όπως υπάρχει σε όλες τις διεθνείς εκθέσεις, για τη διεξαγωγή επιχειρηματικών διαπραγματεύσεων και για αγορά ή πώληση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας. Επίσης, θα καλυφθούν έξοδα για την τριήμερη παραμονή στη Θεσσαλονίκη, κατά τη διάρκεια της έκθεσης, 15 Λογοτεχνικών Πρακτόρων.
4. Ειδικές Ενέργειες Δημοσιότητας
Ειδικές ενέργειες δημοσιότητας με στόχο να προωθηθεί η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης ως εξής (ενδεικτικά, εντός του περιθωρίου του προϋπολογισμού):
• Παραγωγή δημιουργικού,
• Δημιουργία Καταχώρισης σε Εφημερίδα, 15 ημέρες πριν τα εγκαίνια της ΔΕΒΘ,
• Δημιουργία και Παραγωγή Σποτ,
• Δημιουργία μεταπαραγωγής (post production TVC-Television Commercial)-Τηλεοπτική Διαφήμιση/σποτ,
• Ηλεκτρονική Προώθηση σε web site & social: σε στοχευμένο κοινό της ηλικιακής ομάδας 25-55 ετών,
• Δημιουργία Τηλεοπτικού Πλάνου για προβολή σε ειδικές εκπομπές στην ΕΡΤ.
Τομέας ενδιαφέροντος: Πολιτισμός (Σύγχρονος / Αθλητισμός)
Έναρξη έργου: 30/09/2023
Λήξη έργου: 15/06/2025
Γεωγραφική Περιοχή: Κεντρικής Μακεδονίας
Γεωγραφική Περιγραφή: Θεσσαλονίκη
Φορέας Ευθύνης: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Φορέας Υλοποίησης: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Προϋπολογισμός Ταμείου: 354.000 €
Συνολικός Προϋπολογισμός: 438.960 €
Απόφαση ένταξης: Απόφαση Ένταξης του Έργου «Ψηφιακή Αναβάθμιση της 20ης και 21ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης» (κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5174122 ) στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας