Υλοποίηση Εργασιών Διόρθωσης & Συμμόρφωσης με τον EASA
Άξονας: 4.6 Εκσυγχρονισμός και βελτίωση της ανθεκτικότητας κύριων κλάδων οικονομίας της χώρας
Δράση: 4.6.29 (16833) Παρεμβάσεις αναβάθμιση σε περιφερειακά αεροδρόμια
Έργο: Υλοποίηση Εργασιών Διόρθωσης & Συμμόρφωσης με τον EASA
Περιγραφή:
Αντικείμενο του έργου είναι η υλοποίηση των παρεμβάσεων στα 13 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η FRAPORT GREECE (Κέρκυρας, Καβάλας, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Άκτιου, Χανίων, Ρόδου, Σαντορίνης, Μυκόνου, Κω, Σκιάθου, Μυτιλήνης και Σάμου).
Τα εν λόγω αεροδρόμια πρόκειται να γίνουν απολύτως συμβατά με τις απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1139 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 4ης Ιουλίου 2018, για τη θέσπιση κοινών κανόνων στον τομέα της πολιτικής αεροπορίας και για την ίδρυση Οργανισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ασφάλεια της αεροπορίας. Σύμφωνα με το άρθρο 34 του εν λόγω κανονισμού απαιτείται να υπάρχει πιστοποιητικό για τα αεροδρόμια. Η πιστοποίηση των αεροδρομίων θα πραγματοποιηθεί βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 139/2014 της Επιτροπής, της 12ης Φεβρουάριου 2014, στον οποίο καθορίζονται οι απαιτήσεις και διοικητικές διαδικασίες σχετικά με τα αεροδρόμια.
Τι περιλαμβάνει το έργο:
• Έργα μελέτης και κατασκευής των ζωνών ασφαλείας διαδρόμου (runway strips).
• Έργα μελέτης των ζωνών ασφαλείας πέρατος διαδρόμου (RESA) απογείωσης και προσγείωσης αεροσκαφών.
• Λοιπές εργασίες που απαιτούνται για την άρση των μη συμμορφώσεων, που καταγράφηκαν στα επίσημα εγκεκριμένα έγγραφα αποδοχής αποκλίσεων και δράσεων (DAAD), ειδικών συνθήκων (SC), ισοδυνάμου επιπέδου ασφαλείας (ELOS).
• Μελέτες αξιολόγησης ασφαλείας (safety assessment) στο πλαίσιο της διαδικασίας της αρχικής πιστοποίησης σύμφωνα με τον κανονισμό EASA.
• Απαλλοτριώσεις για την απόκτηση των αναγκαίων εκτάσεων υλοποίησης της κατασκευής του έργου.
• Αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες.
• Αποκαταστάσεις & μεταφορές δικτύων ΟΚΩ.
• Επικουρικά έργα.
Αναμένεται ότι το έργο αυτό δε θα βλάπτει σημαντικά τους περιβαλλοντικούς στόχους κατά την έννοια του άρθρου 17 του Κανονισμού (ΕΕ) 2020/852, λαμβανομένων υπόψη της περιγραφής των μέτρων μετριασμού που προβλέπονται στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας σύμφωνα με την τεχνική καθοδήγηση για την εφαρμογή της αρχής της «μη πρόκλησης σημαντικής βλάβης» (2021/C58/01).
Ειδικότερα, οι οικονομικοί φορείς που εκτελούν τις κατασκευαστικές εργασίες πρέπει να διασφαλίζουν ότι τουλάχιστον το 70% (κατά βάρος) των μη επικίνδυνων αποβλήτων κατασκευών και κατεδαφίσεων που παράγονται στο εργοτάξιο, προετοιμάζονται για επαναχρησιμοποίηση, ανακύκλωση και άλλες διαδικασίες ανάκτησης υλικών, συμπεριλαμβανομένων των εργασιών επιζώσης με τη χρήση αποβλήτων για την υποκατάσταση άλλων υλικών, σύμφωνα με την ιεράρχηση των αποβλήτων και το πρωτόκολλο της ΕΕ για τη διαχείριση των αποβλήτων κατασκευών και κατεδαφίσεων.
Στόχος του έργου η συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφαλείας της Αεροπορίας (EASA), όπως αυτές εξειδικεύτηκαν από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και την EASA ως απαραίτητα για την ασφαλή λειτουργία των 13 εν λόγω αεροδρομίων και η απόκτηση της πιστοποίησής τους μέσω της κατάταξής τους στη συνολική κατάσταση των πιστοποιημένων κατά EASA αεροδρομίων.
Τομέας ενδιαφέροντος: Μεταφορές
Έναρξη έργου: 03/01/2022
Λήξη έργου: 30/06/2025
Γεωγραφική Περιοχή: Όλη η Ελλάδα
Φορέας Ευθύνης: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Φορέας Υλοποίησης: ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ
Προϋπολογισμός Ταμείου: 106.592.258 €
Συνολικός Προϋπολογισμός: 133.970.738 €
Απόφαση ένταξης: Απόφαση Ένταξης του Έργου με τίτλο «Υλοποίηση Εργασιών Διόρθωσης -Συμμόρφωσης με τον EASA» (κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5162352) στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.