Θέσπιση Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης-Κατανομή Αρμοδιοτήτων μεταξύ των επιπέδων της Δημόσιας Διοίκησης
Άξονας: 4.2 Εκσυγχρονισμός της δημόσιας διοίκησης
Δράση: 4.2.5 (16972) Μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης
Έργο: Θέσπιση Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης-Κατανομή Αρμοδιοτήτων μεταξύ των επιπέδων της Δημόσιας Διοίκησης
Περιγραφή:
Αντικείμενο του έργου είναι η δημιουργία της «πολυεπίπεδης διακυβέρνησης» και η κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των επιπέδων της Δημόσιας Διοίκησης, που σχετίζεται με τις δημόσιες πολιτικές και τις επιμέρους λειτουργίες του σχεδιασμού και της εφαρμογής αυτών των πολιτικών, όπως η εξειδίκευση, η εξασφάλιση πόρων, η εφαρμογή, παρακολούθηση και αξιολόγηση σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, κ.α.
Στόχος του έργου είναι η μετατροπή της χώρας σε ένα σύγχρονο, ορθολογικό και αποτελεσματικό κράτος με πολυεπίπεδη διακυβέρνηση μέσω της ανάθεσης αρμοδιοτήτων στα επιμέρους επίπεδα διοίκησης.
Το έργο υλοποιείται μέσω τριών (3) Υποέργων:
Υποέργο 1: Μελέτες και ανάπτυξη νομοθετικού πλαισίου για την ανακατανομή των αρμοδιοτήτων και των υπηρεσιών στα διάφορα επίπεδα διακυβέρνησης.
Συγκεκριμένα, θα υλοποιηθούν τέσσερις (4) μελέτες, όπου θα αποτυπωθεί η υφιστάμενη κατάσταση της κατανομής αρμοδιοτήτων, λειτουργιών και ευθυνών των φορέων ανά τομέα πολιτικής στο Δημόσιο και θα πραγματοποιηθεί καταγραφή των βέλτιστων πρακτικών.
Το παρόν Υποέργο θα υλοποιηθεί σε τρεις (3) φάσεις.
Υποέργο 2: Ανάπτυξη απαιτήσεων και επιχειρησιακή ανάπτυξη της πλατφόρμας και του συστήματος παρακολούθησης αρμοδιοτήτων μεταξύ των φορέων.
Συγκεκριμένα, θα αναπτυχθούν οι απαιτήσεις μιας διαδικτυακής πλατφόρμας για την ψηφιοποίηση των διατάξεων των οργανισμών όλων των φορέων της Δημόσιας Διοίκησης και ενός συστήματος παρακολούθησης των πολιτικών πολυεπίπεδης διακυβέρνησης, με έμφαση στην αξιοποίηση των πόρων για την εφαρμογή των πολιτικών αυτών.
Το παρόν Υποέργο θα υλοποιηθεί σε δύο (2) φάσεις.
Υποέργο 3: Ανάπτυξη λογισμικού πλατφόρμας και συστήματος παρακολούθησης αρμοδιοτήτων μεταξύ των φορέων.
Συγκεκριμένα, θα αναπτυχθεί το λογισμικό μιας διαδικτυακής πλατφόρμας για την ψηφιοποίηση των οργανισμών όλων των φορέων της Δημόσιας Διοίκησης και ενός συστήματος παρακολούθησης των πολιτικών πολυεπίπεδης διακυβέρνησης με έμφαση στην αξιοποίηση των πόρων των φορέων της Δημόσιας Διοίκησης για την εφαρμογή των πολιτικών αυτών.
Το παρόν Υποέργο θα υλοποιηθεί σε δύο (2) φάσεις.
Τομέας ενδιαφέροντος: Εκσυγχρονισμός του Κράτους και της Δημόσιας Διοίκησης
Έναρξη έργου: 26/09/2022
Λήξη έργου: 31/08/2025
Γεωγραφική Περιοχή: Όλη η Ελλάδα
Φορέας Ευθύνης: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
Φορέας Υλοποίησης: ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Προϋπολογισμός Ταμείου: 786.450 €
Συνολικός Προϋπολογισμός: 960.798 €
Απόφαση ένταξης: Απόφαση Ένταξης του Έργου« Θέσπιση πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης – κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ επιπέδων Δημόσιας Διοίκησης(Κεντρική Κυβέρνηση, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και Τοπικές Αυτοδιοικήσεις»(Κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5150169)