Ανάπτυξη Νέων Ηλεκτρονικών Τελωνειακών Υπηρεσιών
Άξονας: 4.1 Φορολογικά εργαλεία πιο φιλικά για την ανάπτυξη και βελτίωση της φορολογικής διοίκησης
Δράση: 4.1.4 (16291) Ψηφιακός μετασχηματισμός φορολογικών και τελωνειακών αρχών
Έργο: Ανάπτυξη Νέων Ηλεκτρονικών Τελωνειακών Υπηρεσιών
Περιγραφή:
Αντικείμενο του έργου είναι η ψηφιοποίηση τελωνειακών υπηρεσιών σε συνάρτηση με την υλοποίηση ενός νέου πληροφοριακού συστήματος τελωνείων με βάση τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα (UCC).
Η υλοποίηση του έργου περιλαμβάνει την επέκταση του υπάρχοντος πληροφοριακού συστήματος τελωνείων (ICISnet) με στόχο την κάλυψη νέων αναγκών και τη βελτίωση της λειτουργικότητας.
Αναφέρονται οι εξής βασικοί πυλώνες υλοποίησης:
1. Νέες Ηλεκτρονικές Τελωνειακές Υπηρεσίες:
• Ανάπτυξη και ενσωμάτωση νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους συναλλασσόμενους, που καλύπτουν τόσο τις εθνικές όσο και τις Ευρωπαϊκές νομοθεσίες.
2. Διαλειτουργικότητα με Άλλα Πληροφοριακά Συστήματα:
• Εξασφάλιση διαλειτουργικότητας με τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ και άλλων φορέων του Δημοσίου τομέα.
3. Βελτιωμένη Αποτελεσματικότητα Τελωνειακών Ελέγχων:
• Χρήση σύγχρονων εργαλείων και δεδομένων για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των τελωνειακών ελέγχων.
4. Διαχείριση Επιβατικής Κίνησης από Τρίτες Χώρες:
• Αντιμετώπιση της αυξημένης επιβατικής κίνησης από τρίτες χώρες με αποδοτικούς τελωνειακούς ελέγχους.
5. Υποστήριξη Διασυνοριακών Ελέγχων:
• Διευκόλυνση των διασυνοριακών ελέγχων μεταξύ των χωρών.
6. Διαχείριση και Παρακολούθηση Εφοδιαστικής Αλυσίδας:
• Αποτελεσματική διαχείριση και παρακολούθηση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
7. Ψηφιοποίηση Διαδικασιών και Ενημερώσεις:
• Αυτοματοποιημένες ηλεκτρονικές διαδικασίες και ενημερώσεις προς πολίτες, επιχειρήσεις και δημόσιες υπηρεσίες.
8. Ευέλικτη και Αποδοτική Πρόσβαση σε Αρχειοθετημένα Έγγραφα:
• Παροχή ευέλικτης και αποδοτικής πρόσβασης σε αρχειοθετημένα έγγραφα.
9. Ελαχιστοποίηση Διακίνησης Έγχαρτων Εγγράφων:
• Μείωση της ανάγκης διακίνησης έγχαρτων εγγράφων μεταξύ υπηρεσιακών μονάδων.
10. Βελτίωση Καθημερινής Λειτουργίας και Εικόνας του Φορέα:
• Ενίσχυση της καθημερινής λειτουργίας του φορέα εσωτερικά και ενίσχυση της εικόνας του προς εξωτερικούς φορείς, συναλλασσόμενους και υπηρεσίες.
Στόχος του έργου είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου και αποτελεσματικού περιβάλλοντος για τη διαχείριση τελωνειακών διαδικασιών, το οποίο θα παρέχει ψηφιοποιημένες υπηρεσίες, θα βελτιώσει τη διαφάνεια και τη διαλειτουργικότητα, θα ενισχύσει τους ελέγχους, και θα εξυπηρετήσει αποτελεσματικά τις ανάγκες των συναλλασσομένων, των επιχειρήσεων και των δημόσιων υπηρεσιών.
Συνολικά, απώτερος σκοπός του έργου είναι η βελτίωση της εικόνας του φορέα και η ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς του σε εσωτερικό και εξωτερικό επίπεδο.
Τομέας ενδιαφέροντος: Οικονομική Πολιτική
Έναρξη έργου: 01/09/2022
Λήξη έργου: 13/12/2025
Γεωγραφική Περιοχή: Όλη η Ελλάδα
Φορέας Ευθύνης: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Φορέας Υλοποίησης: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Προϋπολογισμός Ταμείου: 3.658.500 €
Συνολικός Προϋπολογισμός: 4.536.540 €
Απόφαση ένταξης: Απόφαση Ένταξης του Έργου με τίτλο «Ανάπτυξη νέων ηλεκτρονικών Τελωνειακών Υπηρεσιών» (κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5149144) στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.