Δράση του ΥΠΑΙΘ – Ψηφιακή Μέριμνα, βάσει του Ν.4763 (ΦΕΚ Α 254/21-12-2020)
Άξονας: 3.2 Ενίσχυση των ψηφιακών δυνατοτήτων της εκπαίδευσης και εκσυγχρονισμός της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης
Δράση: 16676 - ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Έργο: Δράση του ΥΠΑΙΘ – Ψηφιακή Μέριμνα, βάσει του Ν.4763 (ΦΕΚ Α 254/21-12-2020)
Περιγραφή:
Με τις διατάξεις του Ν. 4763 (ΦΕΚ Α254/21-12-2020) προβλέφθηκε η εκπόνηση προγράμματος για την ενίσχυση οικογενειών με εξαρτώμενα τέκνα που φοιτούν σε εκπαιδευτικές δομές, μέσω συστήματος επιταγών (Voucher) που θα διατεθούν στους ωφελούμενους, με τίτλο «Ψηφιακή Μέριμνα» για το σχολικό έτος 2020-2021, το οποίο χρηματοδοτείται από το εθνικό ή το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, και θα υλοποιηθεί από την «Κοινωνία της Πληροφορίας Μ.Α.Ε.».
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθορίζονται στοιχεία του προγράμματος, όπως οι προϋποθέσεις, η διαδικασία, οι όροι, ο ειδικότερος χρόνος υλοποίησης του προγράμματος, τα αρμόδια για την υλοποίηση όργανα και κάθε άλλο ζήτημα σχετικό με τη διαχείριση, παρακολούθηση, χρηματοδότηση, υλοποίηση ή άλλο συναφές ζήτημα για τη λειτουργία και την εκτέλεση του προγράμματος.
Το πρόγραμμα υποστήριξης μαθητών/φοιτητών/σπουδαστών για την αγορά καινούριων και όχι μεταχειρισμένων υπολογιστικών συσκευών (computing devices-tablets, laptops, desktop pcs) μέσω voucher, προβλέπει να δίνεται επιταγή (voucher) αξίας έως €200 ανά εξαρτώμενο τέκνο που φοιτά σε εκπαιδευτική δομή στην Ελλάδα.
Το Πρόγραμμα υποστήριξης μαθητών/φοιτητών/σπουδαστών για την αγορά υπολογιστικών συσκευών (computing devices-tablets, laptops, desktop pcs) μέσω voucher θα απευθύνεται κατ’ εκτίμηση σε έως 506.500 μαθητές/φοιτητές/σπουδαστές.
Το Πρόγραμμα έχει ενεργοποιηθεί και ήδη 2 κύκλοι (Α’ και Β’ που υλοποιήθηκαν σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό του Προγράμματος) βρίσκονται σε εξέλιξη.
Τα συναρμόδια υπουργεία (Παιδείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης) επιθυμούν να διευρύνουν το πεδίο επιλεξιμότητας δικαιούχων και να υλοποιήσουν ένα τρίτο κύκλο του προγράμματος.
Ο νέος κύκλος θα ακολουθήσει κάποιους κοινούς κανόνες ως προς τις ακολουθούμενες διαδικασίες, αλλά απαιτεί επίσης διαφορετικό σχεδιασμό ως προς τους κανόνες επιλεξιμότητας, που με τη σειρά τους απαιτούν προσαρμογές στο μηχανισμό διαχείρισης του Προγράμματος (πχ. διαφορετικό χειρισμό των αιτήσεων επιχορήγησης). Επίσης, προσαρμογές στο νέο κύκλο θα απαιτηθεί να γίνουν και για να τρέξει ο Γ’ κύκλος παράλληλα με τους άλλους δύο κύκλους που θα παραταθούν αντίστοιχα (κυρίως ως προς το δικαίωμα χρήσης/εξαργύρωσης των vouchers).
Επιπρόσθετα, θα απαιτηθεί περαιτέρω υποστήριξη του Τελικού Δικαιούχου από σχετικούς μηχανισμούς λόγω της σημαντικής χρονικής επέκτασης του Προγράμματος.
Τέλος, εκτός από τις πρόσθετες ανάγκες υποστήριξης της διενέργειας του Γ’ κύκλου, υπάρχει ανάγκη για επιπλέον υπηρεσίες υποστήριξης για τη διαχειριστική ολοκλήρωση του συνόλου του Προγράμματος στο σύνολό του (και για τους 3 κύκλους).
Έναρξη έργου: 01/02/2021
Λήξη έργου: 31/12/2022
Γεωγραφική Περιοχή: Όλη η Ελλάδα
Φορέας Ευθύνης: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Φορέας Υλοποίησης: ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Μ.Α.Ε.
Προϋπολογισμός Ταμείου: 100.023.900 €
Συνολικός Προϋπολογισμός: 100.149.636 €
Απόφαση ένταξης: Ένταξη του Έργου με τίτλο «Δράση του ΥΠΑΙΘ – Ψηφιακή Μέριμνα, βάσει του Ν.4763 (ΦΕΚ Α 254/21-12-2020)» (κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5150456) στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας