Ψηφιακό Σύστημα Καταγραφής, Παρακολούθησης και Διαχείρισης Κινδύνων στην ΑΑΔΕ και Κατάρτιση Πλάνου Διαχείρισης Επιχειρησιακής Συνέχειας
Άξονας: 4.1 Φορολογικά εργαλεία πιο φιλικά για την ανάπτυξη και βελτίωση της φορολογικής διοίκησης
Δράση: 4.1.4 (16291) Ψηφιακός μετασχηματισμός φορολογικών και τελωνειακών αρχών
Έργο: Ψηφιακό Σύστημα Καταγραφής, Παρακολούθησης και Διαχείρισης Κινδύνων στην ΑΑΔΕ και Κατάρτιση Πλάνου Διαχείρισης Επιχειρησιακής Συνέχειας
Περιγραφή:
Αντικείμενο του έργου είναι η ολοκληρωμένη προσέγγιση Διαχείρισης Κινδύνων στην ΑΑΔΕ, η οποία αφορά στην αναγνώριση, αξιολόγηση, επικοινωνία και διαχείριση των κινδύνων συμμόρφωσης και των οριζόντιων κινδύνων της Αρχής.
Τι περιλαμβάνει το έργο:
•Προμήθεια ενός νέου, ολοκληρωμένου Πληροφορικού Συστήματος Διαχείρισης Κινδύνων Συμμόρφωσης (Compliance Risk Management) και Επιχειρησιακών (Enterprise Risk Management), που στόχο έχει να υποστηρίζει όλο τον κύκλο ζωής των κινδύνων της ΑΑΔΕ.
•Διενέργεια μιας Μελέτης Ανάλυσης Κινδύνων (Risk Assessment Study) για τους Κινδύνους Συμμόρφωσης (Compliance Risk Management) και Επιχειρησιακούς (Enterprise Risk Management) της Αρχής, που θα περιλαμβάνει την χαρτογράφηση των κύριων διαδικασιών/λειτουργειών και υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, την αναγνώριση των οριζόντιων κινδύνων και την ανάπτυξη κλίμακας/μεθοδολογίας εκτίμησης κινδύνου.
•Διενέργεια μιας Μελέτης Επιχειρησιακού Αντίκτυπου (Business Impact Analysis Study), που θα περιλαμβάνει μία άσκηση καθορισμού και αξιολόγησης των συνεπειών από μία διακοπή των κρίσιμων επιχειρησιακών λειτουργιών λόγω φυσικών καταστροφών, πολιτικών/κοινωνικών κρίσεων, επιθέσεις κυβερνοασφάλειας, πανδημίας ή κρίσεων λόγω της κλιματικής αλλαγής. Η μελέτη θα χρησιμοποιηθεί σαν βάση για τη δημιουργία του Σχεδίου Ανάκαμψης και Επιχειρησιακής Συνέχειας (Business Recovery and Continuity Plan) της ΑΑΔΕ και πιο συγκεκριμένα, θα ποσοτικοποιήσει τις επιπτώσεις και τους κινδύνους από τη διακοπή παροχής υπηρεσιών, θα θέσει τους στόχους σε χρόνο για την επαναφορά των επιχειρησιακών λειτουργιών σε λειτουργία (Recovery Time Objectives -RTOs), καθώς και την περίοδο που πρέπει οπωσδήποτε να επανέλθουν σε λειτουργία (Recovery Point Objectives -RPOs) για να είναι μέσα σε ανεκτά όρια, όπως αυτά θα καθοριστούν από την ΑΑΔΕ.
•Δημιουργία ενός Πλάνου Επιχειρησιακής Συνέχειας (Business Continuity Plan), που θα αναπτυχθεί από απαιτήσεις σε πόρους για την επαναφορά των επιχειρησιακών λειτουργιών σε λειτουργία και θα είναι η βάση για την ανάπτυξη του Πλάνου Επιχειρησιακής συνέχειας (BCP Plan) της ΑΑΔΕ.
•Παραμετροποίηση και δημιουργία του Μητρώου Κινδύνων που θα προκύψουν από τις παραπάνω μελέτες και ενημέρωση όλων των πεδίων μέσα στο εργαλείο Διαχείρισης Κινδύνων.
•Εκπαίδευση των χρηστών που περιλαμβάνει οδηγό, μεθοδολογική προσέγγιση, οργάνωση και προετοιμασία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (πρόγραμμα κατάρτισης και βασικό εκπαιδευτικό υλικό).
Τομέας ενδιαφέροντος: Οικονομική Πολιτική
Έναρξη έργου: 01/01/2022
Λήξη έργου: 28/02/2026
Γεωγραφική Περιοχή: Όλη η Ελλάδα
Φορέας Ευθύνης: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Φορέας Υλοποίησης: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Προϋπολογισμός Ταμείου: 2.012.200 €
Συνολικός Προϋπολογισμός: 2.495.128 €
Απόφαση ένταξης: Απόφαση Ένταξης του Έργου με τίτλο «Ψηφιακό σύστημα καταγραφής, παρακολούθησης και διαχείρισης κινδύνων στην ΑΑΔΕ και Κατάρτιση Πλάνου Διαχείρισης Επιχειρησιακής Συνέχειας» (κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5149140) στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.