Ενιαία Ψηφιακή Υποδομή για την Εξυπηρέτηση Πολιτών και Επιχειρήσεων
Άξονας: 2.2 Ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους
Δράση: 2.2.7 (16810) ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΧΕΣΕΩΝ (CRM) ΜΕ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΚΟΜΒΟΥ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ
Έργο: Ενιαία Ψηφιακή Υποδομή για την Εξυπηρέτηση Πολιτών και Επιχειρήσεων
Περιγραφή:
Αντικείμενο του έργου είναι η δημιουργία μίας ενιαίας ψηφιακής υποδομής εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων, στο πλαίσιο της παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Τι περιλαμβάνει το έργο:
• Υπηρεσίες ενοποίησης και διαλειτουργικότητας μέσω της υιοθέτησης σύγχρονων μεθοδολογιών σχεδιασμού και ανάπτυξης λογισμικού, καθώς και μοντέρνοι μηχανισμοί διαχείρισης, διάθεσης και αναβάθμισης λογισμικού και υπηρεσιών.
• Μηχανισμό υποστήριξης πρόσβασης στις υπηρεσίες, που αποτελεί μία εργαλειοθήκη ανάπτυξης νέων εφαρμογών, με τυποποίηση των μεθόδων διεπαφής των συστημάτων μεταξύ τους, καθώς και τη διεπαφή με χρήστες μέσω ενός ενιαίου συστήματος (UX design system).
• Μηχανισμό διαχείρισης και διάθεσης υπηρεσιών, με στόχο κάθε υπηρεσία, που θα παρέχει η ενιαία ψηφιακή υποδομή, να αξιοποιεί τις κοινές υποδομές της.
• Μηχανισμό διαχείρισης σχέσης με τους εξυπηρετούμενους, ο οποίος συγκεντρώνει και διαχειρίζεται το σύνολο των στοιχείων των εξυπηρετούμενων και ενορχηστρώνει την εκτέλεση των επιχειρησιακών διαδικασιών, ανεξάρτητα από ποια υπηρεσία εκκινούνται αυτές.
• Σύστημα διαχείρισης της συναίνεσης πολιτών για την πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες.
• Οριζόντιες υπηρεσίες, που αφορούν επαναχρησιμοποιήσιμες λειτουργίες που θα πρέπει να είναι διαθέσιμες και να χρησιμοποιούνται από όλες τις υπηρεσίες προς τον πολίτη και τις επιχειρήσεις, όπως ηλεκτρονικές πληρωμές, θυρίδα εξυπηρετούμενου, κ.ά.
• Υπηρεσίες αναλυτικής ενημέρωσης, μέσω της οποίας αξιοποιείται ο πληροφοριακός πλούτος της πλατφόρμας, τόσο για την παροχή αναφορών (reporting & monitoring), όσο και για την αξιοποίηση για λόγους προγνωστικών αναλύσεων και άλλων σύγχρονων τεχνικών.
• Υπηρεσίες Κέντρου Εξυπηρέτησης/Επικοινωνίας (Service/Contact Center), μέσω των οποίων διενεργείται η εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων με τη χρήση call center, αλλά και σύγχρονων καναλιών, όπως Voice και Chat Bots, Web Forms, Messaging Apps (όπως Viber, Web Chat).
• Υπηρεσίες αποσυμφόρησης και διαχείρισης της φυσικής παρουσίας με επέκταση των διαθέσιμων υποδομών διαχείρισης φυσικών επισκέψεων και τηλεδιασκέψεων των ΚΕΠ, την ολοκλήρωση αυτών σε ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαθέσιμο για τους φορείς της δημόσιας διοίκησης.
• Υπηρεσίες υλοποίησης δημόσιων υπηρεσιών μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας gov.gr.
• Δυνατότητες διασύνδεσης της «Ενιαίας ψηφιακής υποδομής» με άλλα συστήματα, όπως με συστήματα αυθεντικοποίησης των πολιτών και Δημοσίων Υπαλλήλων, με το Κεντρικό Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων.
• Περιβάλλον ένταξης, ανάπτυξης και λειτουργίας ψηφιακών υπηρεσιών gov.gr που θα εφαρμόζουν ενιαία πρότυπα και δυνατότητες ανάπτυξης, μέσω της νέας πλατφόρμας gov.gr η οποία θα αποτελεί το σημείο διασύνδεσης με την «Ενιαία Ψηφιακή Υποδομή Εξυπηρέτησης Πολιτών και Επιχειρήσεων».
Στόχος του έργου είναι οι πολίτες και οι επιχειρήσεις να μπορούν να πραγματοποιούν ένα σημαντικό μέρος των συναλλαγών τους, με τη Δημόσια Διοίκηση, ηλεκτρονικά, από παντού, οποιαδήποτε στιγμή, για οποιοδήποτε θέμα σε σχέση με την Πολιτεία.
Τομέας ενδιαφέροντος: Νέες/Ψηφιακές υποδομές, τεχνολογίες και εργαλεία
Έναρξη έργου: 30/12/2022
Γεωγραφική Περιοχή: Όλη η Ελλάδα
Φορέας Ευθύνης: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Φορέας Υλοποίησης: ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Μ.Α.Ε.
Προϋπολογισμός Ταμείου: 58.985.806 €
Συνολικός Προϋπολογισμός: 73.142.400 €
Απόφαση ένταξης: Απόφαση Ένταξης του Έργου με τίτλο «Ενιαία Ψηφιακή Υποδομή για την Εξυπηρέτηση Πολιτών και Επιχειρήσεων» (κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5158715) στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας